Sunday, February 27, 2011

Derma Darah !!!

Dengan semangat yang berkobar2 dengan niat yang tulus mulus dan ikhlas ..

aku mengisi borang permohonan mnderma darah di kampusku , MSU..

kumpulan medical yang datang dari Pusat Perubatan Universiti Malaya , Petaling Jaya ...

(alamak macam kenal je hospital ni !! )

haemoglobin aku lagi sikit nak kena reject taw !! xcukup zat aku ni taw..

hb ak adalah 12.6 ,, cukup makan jew..

so , pihak hospital mintak 300 ml jew dae aku ...

kerana berat badan aku yg seberat 54 kg dan tinggi aku yang 164 cm ( ideal giler badan aku )

nak dijadikan cerita la...time staff nurse tu nak insert cannula kat vein ak ...

punye r lama!! leh lak dier merungut2 ...dia ckap ak malas nak bersenam ...

aisey !! agak2 r kak staff nurse ...sya mmg begini lah !

tapi aku faham , mmg kerumitan untuk mencari vein aku nie ..

maafkan saya !!

klimaks citer aku nie adalah dimana ,,,

darah aku kuar lambat giler ( darah orang kedekut la !!)

ikhlas okay !! hanya mampu beri 150 ml jew taw !!

hehehhehehe...ini adalah first and last aku donor blood taw !!

no more anytime ( aku bukan apa xmau nyeksa orang jew )

No comments:

Post a Comment